انتخاب بین کابل یا سیم افشان!

کابل های برق و کابل افشان ایران معمولاً با فرض عمر کاری ایمن حداقل 20 سال نصب می شوند. تغییرات در مواد عایق با گذشت زمان رخ می دهد و این تغییرات که در نهایت ممکن است منجر به خرابی الکتریکی شود، در دماهای بالاتر تسریع می شود. بنابراین، اگر عمر کاری ثابت باشد، عامل محدود کننده دمایی است که کابل برای کارکردن در آن لازم است.

در حین کار، دمایی که کابل در آن کار می کند به دمای محیط و اثرات گرمایش جریان تولید شده به دلیل مقاومت  های کابل و سیم افشان خراسان بستگی دارد.

اتلاف گرمای کابل های مدفون به عمق چیدمان، دمای محیط زمین و مقاومت حرارتی آن بستگی دارد که به موقعیت جغرافیایی آنها و فصل سال بستگی دارد. کابل‌های مجاور نیز بر دمای زمین تأثیر می‌گذارند. کابل‌های موجود در هوا سریع‌تر از کابل‌های زیرزمینی مشابه به دمای کاری ثابت می‌رسند و کابل‌های بزرگ بیشتر از کابل‌های کوچک طول می‌کشد.

گرما ممکن است باعث تغییر در خواص یک ماده عایق شود یا در موارد شدید ممکن است تغییر شکل ایجاد شود.

بنابراین، مهم است که بدانیم “یک کابل برای کار” وجود دارد، همچنین سیم برق افشان استاندارد را می توان در موارد زیادی مورد استفاده قرار داد.

طیف بسیار گسترده ای از کابل ها برای کار در ولتاژ تا 400 کیلو ولت طراحی شده اند. بحث درباره همه اینها در این کتاب ممکن نیست، اما خواننده به نشریه ای به نام کابل های مسی که توسط انجمن توسعه مس منتشر شده است، ارجاع داده می شود.

اکثر کابل ها دارای هادی های مسی هستند و در کابل این هادی ها ممکن است از یک هادی تا ساختار رشته ای متفاوت باشد.

برخی افراد علاقه ای به خرید و تهیه سیم افشان 1.5 ندارند به همین منظور آن را خریداری نخواهند کرد.

تعداد سیم های موجود در اکثر هادی های معمولی 3، 7، 19، 37، 61 یا 91 است. بنابراین، 0·083/37 نشان می دهد که هادی دارای 37 سیم است که هر کدام قطر آنها 0·083 اینچ است.

  • منابع:
    1. Electric Cables
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر استفاده از نخود در ذوب کردن شمش طلا!
    2. بزرگترین زیره جهان به اندازه خربزه مشهدی
    3. 5 تکنیک جدید برای امید به زندگی بیشتر!
    4. مردی با استفاده از نبات بنزین درست کرده است!