فواید عجیب و باورنکردنی بادام درختی دو پوست در دوران شیر دهی

فواید بادام برای بارداری چیست؟

بادام درختی دو پوست فواید زیادی برای زنان باردار دارد. یک مطالعه در هند نشان داد که بادام به کاهش LDL و حفظ یا افزایش HDL کمک می کند، که در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است (منبع: NIH).

بادام منبع غنی از اسیدهای چرب غیراشباع است و همچنین توانایی ضد میکروبی را نشان می دهد. علاوه بر این، بر اساس یک مطالعه تصادفی کنترل شده، بادام بو داده و بو داده نشده هر دو باکتری های خوب روده را افزایش می دهند (منبع: مواد مغذی).

روده سالم برای زنان باردار مهم است زیرا به بدن اجازه می‌دهد مواد مغذی را که از طریق غذا دریافت می‌شود جذب کند – و همچنین کودک از مزایای آن بهره می‌برد!

جدای از این فواید تغذیه‌ای، بادام همچنین منبع عالی ویتامین E، کلسیم، منیزیم، فسفر، بیوتین و فیبر است.

ویتامین E در بارداری مهم است زیرا از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، به ویژه گونه های اکسیژن فعال (ROS) محافظت می کند. ویتامین E همچنین به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک می کند.

بادام درختی دو پوست

کلسیم برای سلامت استخوان ها مهم است. داشتن استخوان های قوی در دوران بارداری می تواند به زنان کمک کند تا بهتر حرکت کنند. همچنین مشخص شده است که کلسیم به جلوگیری از خطر سرطان روده بزرگ و سنگ کلیه کمک می کند.

منیزیم به حفظ و تنظیم عملکردهای مربوط به قلب، اعصاب، استخوان ها، ماهیچه ها و موارد دیگر کمک می کند (منبع: دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی سی چان). مانند منیزیم، فسفر نیز به سلامت استخوان ها، ماهیچه ها و رگ های خونی کمک می کند.

بیوتین به سنتز و تجزیه گلوکز، اسید آمینه و اسیدهای چرب کمک می کند (منبع: موسسه لینوس پاولینگ دانشگاه ایالتی اورگان).

فیبر به تنظیم مصرف کربوهیدرات در بدن کمک می کند، گرسنگی را از بین می برد و از نفخ ناخوشایند بارداری جلوگیری می کند (منبع: دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی سی چان).