سس کچاپ کوچک پیرمرد را از مرگ حتمی نجات داد

اگر فهرست مواد تشکیل دهنده را بخوانید، سس کچاپ کوچک معمولی در مزرعه فرآوری شده و پنیر آبی ترکیبات غیرطبیعی هستند که شباهت کمی به غذا دارند.

دستگاه گوارش شما ممکن است حتی این را به عنوان غذا تشخیص ندهد، اما در عوض مانند یک مهاجم خارجی به آن واکنش نشان می دهد تا مانند هر تهدید بدنی دیگر مورد حمله قرار گیرد.

این لیست طولانی از مواد تشکیل دهنده یک سس معمولی پنیر آبی را در نظر بگیرید:

همانطور که می بینید، دانه های سویا در خط مقدم قرار دارند که قبلاً در مورد آن صحبت کرده ایم.

مونوسدیم گلوتامات (MSG) یک تقویت کننده طعم است که در هزاران غذایی که شما و خانواده تان به طور منظم می خورید پنهان شده است و یکی از بدترین افزودنی های غذایی است که تا به حال ایجاد شده است.

MSG یک اگزیتوتوکسین است، به این معنی که سلول های شما را تا حد آسیب یا مرگ بیش از حد تحریک می کند و به طور بالقوه باعث آسیب مغزی و ایجاد ناتوانی های یادگیری می شود.

سس کچاپ کوچک

عوارض جانبی رایج مرتبط با مصرف منظم MSG عبارتند از: چاقی، آسیب چشم، سردرد، خستگی و بی‌حسی، افسردگی، ضربان قلب سریع، گزگز و بی‌حسی.

MSG را می توان تقریباً در همه غذاهای فرآوری شده یافت زیرا تحت نام های دیگری مانند طعم دهنده ها، چاشنی ها، پروتئین سویا، آبگوشت ها و آبگوشت ها، عصاره مالت، کاراگینان و نشاسته ذرت پنهان می شود.

رنگ های خوراکی نوع دیگری از افزودنی ها هستند که باید مراقب آنها باشید. تولیدکنندگان مواد غذایی هر سال 15 میلیون پوند رنگ مصنوعی خوراکی را وارد غذاهای آمریکایی می کنند.

بر اساس گزارش مرکز علوم در منافع عمومی (CSPI)، برخی از رایج‌ترین رنگ‌های غذایی مورد استفاده ممکن است با اشکال مختلف سرطان همراه با بیش فعالی و مشکلات رفتاری در کودکان مرتبط باشند.