خوردن بادام برزیلی سبب جوان ماندن بازیگران هالیورد شده است

تمام بادام برزیلی که به‌صورت تجاری در ایالات متحده به فروش می‌رسند، ارقام شیرین هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2010 گزارش داد که برخی از بخش های بادام شیرین وارداتی به بادام تلخ که حاوی سیانید است آلوده شده است.

اسپانیا دارای ارقام تجاری متنوعی از بادام است که در مناطق کاتالونیا، والنسیا، مورسیا، اندلس و آراگون و جزایر بالئاریک رشد می‌کنند تولید در سال 2016 در مقایسه با داده های تولید سال 2015، 2 درصد کاهش یافت.

رقم بادام مارکونا به طور قابل تشخیصی با سایر بادام ها متفاوت است و با نام به بازار عرضه می شود هسته آن کوتاه، گرد، نسبتاً شیرین و از نظر بافت ظریف است. منشا آن ناشناخته است و برای مدت طولانی در اسپانیا رشد کرده است. درخت بسیار پربار است و پوسته مهره بسیار سخت است.

استرالیا بزرگترین منطقه تولید بادام در نیمکره جنوبی است. بیشتر باغ‌های بادام در امتداد کریدور رودخانه موری در نیو ساوت ولز، ویکتوریا و استرالیای جنوبی قرار دارند.

بادام تلخ حاوی 42 برابر بیشتر از مقدار کمی سیانید است که در بادام شیرین وجود دارد عصاره بادام تلخ زمانی به عنوان دارویی مورد استفاده قرار می گرفت، اما حتی در دوزهای کوچک، اثرات شدید یا کشنده، به ویژه در کودکان می باشد.

باید قبل از مصرف حذف شود دوز کشنده خوراکی سیانید برای انسان بالغ 3.5 میلی گرم بر کیلوگرم از وزن بدن گزارش شده است، به طوری که برای کودکانی که 5 تا 10 بادام تلخ مصرف می کنند ممکن است کشنده علائم مصرف چنین بادام‌هایی شامل سرگیجه و سایر اثرات مسمومیت با سیانید است.

بادام ممکن است باعث حساسیت یا عدم تحمل شود. واکنش متقاطع با آلرژن های هلو و آلرژن های آجیل درختی رایج است. علائم از علائم و نشانه های موضعی تا علائم و نشانه های سیستمیک از جمله آنافیلاکسی متغیر است.

بادام به کپک های تولید کننده آفلاتوکسین حساس است آفلاتوکسین ها مواد شیمیایی سرطان زای قوی هستند که توسط کپک هایی مانند آسپرژیلوس فلاووس و آسپرژیلوس پارازیتیکوس تولید می شوند.

آلودگی کپک ممکن است از خاک، بادام هایی که قبلاً آلوده شده اند و آفات بادام مانند کرم ناف پرتقال رخ دهد. سطوح بالای رشد کپک معمولاً به صورت رشته های خاکستری تا سیاه مانند رشد ظاهر می شود. خوردن آجیل درختی آلوده به کپک خطرناک است.