خرید چرم گاوی اصل و موارد استفاده از آن

پوست گاو ، که به عنوان چرم طبیعی نیز شناخته می شود، با استفاده از لایه های پوستی که پس از جدا شدن رویه باقی می مانند و عمدتاً از کوریم تولید می شود  چرم اسپلیت به دلیل اینکه در زیر لایه های رویی قرار می گیرد از نظر بافتی سفت تر است و بیشتر در مواردی استفاده می شود که نیازی به نرمی چرم مانند پشت و کناره های مبلمان ندارند. درست مانند چرم با دانه بالا، برای از بین بردن عیوب طبیعی نیز سمباده می شود. معمولاً سطح آن با اسپری رنگ آمیزی می شود و با طرحی شبیه چرم برجسته می شود تا ظاهری طبیعی داشته باشد. با این حال، پردازش قابلیت تنفس ذاتی چرم را تغییر می دهد.

کاربردهای رایج

ساخت ژاکت، کیف دستی، کیف پیام رسان، لوازم جانبی، کفش و مبلمان.

 چرم چسبیده

چرم چسبیده از بقایای پوست تشکیل شده است. این شامل گرد و غبار و تراشه است. اینها با استفاده از پلی اورتان یا لاتکس در بالای یک ورق الیافی به یکدیگر متصل می شوند. اغلب با اسپری رنگ آمیزی می شود تا شبیه چرم کامل یا دانه ای باشد. شما نمی توانید درصد چرم طبیعی کیف چرم را تعیین کنید مگر اینکه سازنده آن را افشا کند – که بسیار بعید است. چرم چسبان پایین ترین (و ارزان ترین) درجه چرم است.

موارد استفاده متداول

ساخت مبلمان، صحافی و لوازم جانبی مد مختلف.

اگرچه چهار نوع اصلی چرم وجود دارد، اما می توانید طیف گسترده ای از گزینه ها را بر اساس درصد مواد آلی، دوام و فرآیند تکمیل پیدا کنید.

چرم آنیلین

طبیعی ترین چرم با حداقل مقاومت در برابر کثیفی است. به طور کلی، پوست های نرم و دباغی شده حیوانی، مانند ناپا، در معرض مرگ منحصراً با رنگ های آنیلین در طبل هستند. رنگ‌های آنیلین رنگ‌های شفاف و محلول در آب هستند که علائم، زخم‌ها و چین و چروک‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند.

به مرور زمان یک پتینه طبیعی ایجاد می کند. از آنجایی که این فرآیند فقط برای پوست حیوانات با کیفیت بالا مناسب است، یکی از گران ترین چرم ها، چرم مشهد زنانه جهان است. همچنین نیاز به نگهداری منظم دارد.

موارد استفاده متداول: ساخت لوازم جانبی لوکس مانند کیف پول، کیف، کاپشن و مبلمان پرطرفدار.

چرم ايران

چرم نیمه آنیلین

چرم نیمه آنیلین از یک پوشش سطحی سبک با مقدار کمی رنگدانه تشکیل شده است. بنابراین، از چرم آنیلین قوی تر است اما ظاهر طبیعی خود را حفظ می کند. همچنین تا حدی مقاومت لکه ای را نشان می دهد.

موارد استفاده متداول

ساخت لوازم جانبی مانند کیف پول، کیف، کمربند و ژاکت.