توت خشک ارگانیک رنگ چشم انسان را تغییر میدهد

سیستم‌های پزشکی نانی، آیورودا و چینی به طور سنتی تقریباً همه گونه‌های توت را به دلیل خواص دارویی متعددشان می‌شناسند.

میوه های به عنوان یکی از مهم ترین اجزای دارای خواص ضد سرطانی در نظر گرفته می شوند و در ادبیات Unani به عنوان “توتی اسود یا توت اسود” شناخته می شوند.

پزشکان طب سنتی توت خشک ارگانیک را یکی از موثرترین گیاهان در درمان فشار خون، بیماری های دندان، یبوست، عوارض کرمی، دیابت، فشار خون، کم خونی و دردهای آرتروز می دانند.

ترکیبات با ارزش گیاه توت؛ عمدتاً میوه‌ها و برگ‌ها آن را به‌عنوان گیاهی دسته‌بندی می‌کنند که می‌توان آن را کاملاً در دسته یک غذای کاربردی قرار داد که نه تنها برای سلامتی انسان مفید است، بلکه عملکرد تغذیه‌ای پایه‌ای نیز دارد.

وزارت بهداشت چین در سال 1985، M. alba را به عنوان اولین میوه خوراکی مهم دارویی معرفی کرد هر دو برگ و میوه M. alba نیز در کنار ملاحظات اولیه آن به عنوان غذا و دارو در نظر گرفته می شود.

جمعیت زمین هرگز به اندازه امروز نبوده است افزایش کمبود مواد مغذی نیز با این رشد جمعیت گره خورده است که به یک بحران جدی جهانی تبدیل شده است،عمدتاً در مناطقی که رژیم غذایی فاقد تنوع است.

به نظر می رسد منابع گیاهی ارزان، به راحتی در دسترس، مغذی و تاثیرگذار از نظر دارویی راه حل این بحران جهانی باشد. در این زمینه، بررسی فعلی تلاش می‌کند بینشی در مورد پتانسیل توت به عنوان یک منبع ارزشمند برای صنایع غذایی و دارویی ارائه دهد مروری بر اهمیت توت در صنایع غذایی و دارویی نشان داده شده است.

قبل از هر نوع تحقیق در مورد یک گیاه، بررسی جزئیات گیاهی کلی آن بسیار ضروری است توت گیاهی است چند ساله، سریع رشد، چوبی، خزان کننده، ریشه عمیق و پهن.

به طور کلی ارتفاع گیاه توت تقریباً 5-6 فوت از سطح زمین است ساقه توت استوانه ای شکل با شیره شیری و پوسته شکاف دار است برگ های توت معمولاً 5-7.5 سانتی متر طول و 6-10 سانتی متر عرض دارند، اما اندازه و شکل آنها بسیار متفاوت است.