برخی از ورزشکاران از شکر سفید برای عضله سازی استفاده می کنند

اگر 24 قاشق چایخوری شکر اضافه شده در روز زیاد است، پس مقدار مناسب چقدر است؟ گفتنش سخت است، زیرا شکر یک ماده مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی شما نیست.

مؤسسه پزشکی، که کمک هزینه های غذایی توصیه شده یا RDA را تعیین می کند، عدد رسمی برای شکر صادر نکرده است.

با این حال، انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند که زنان بیش از 100 کالری (حدود 6 قاشق چای خوری یا 24 گرم) و مردان بیش از 150 کالری (حدود 9 قاشق چایخوری یا 36 گرم) شکر اضافه در روز مصرف نکنند.

این مقدار نزدیک به مقدار موجود در یک قوطی نوشابه 12 اونسی است.

کم کردن شکر اضافه شده
خواندن برچسب‌های مواد غذایی یکی از بهترین راه‌ها برای نظارت بر مصرف شکر سفید عمده اضافه شده است. به دنبال نام های زیر برای شکر افزوده باشید و سعی کنید.

شکر سفید

یا اجتناب کنید، یا از مقدار یا دفعات غذاهایی که در آن یافت می شوند، کم کنید:

  1. شکر قهوهای
  2. شیرین کننده ذرت
  3. شربت ذرت
  4. کنسانتره آب میوه
  5. شربت ذرت با فروکتوز بالا
  6. عسل
  7. شکر معکوس
  8. شکر مالت

کل قند، که شامل شکر اضافه شده است، اغلب بر حسب گرم فهرست می شود. به تعداد گرم شکر در هر وعده و همچنین تعداد کل وعده ها توجه کنید. دکتر هو می‌گوید:

«ممکن است فقط 5 گرم شکر در هر وعده مصرف شود، اما اگر مقدار طبیعی آن سه یا چهار وعده باشد، می‌توانید به راحتی 20 گرم شکر و در نتیجه مقدار زیادی شکر اضافه شده مصرف کنید.»

همچنین قندی را که به غذا یا نوشیدنی خود اضافه می کنید، یادداشت کنید. حدود نیمی از قند اضافه شده از نوشیدنی ها از جمله قهوه و چای به دست می آید.

مطالعه ای در می 2017 نشان داد که حدود دو سوم افرادی که قهوه می نوشند و یک سوم افرادی که چای می نوشند، شکر یا طعم دهنده های شیرین را در نوشیدنی های خود قرار می دهند. محققان همچنین خاطرنشان کردند که بیش از 60 درصد کالری موجود در نوشیدنی های آنها از شکر اضافه شده است.