بادام سنگی امسال 1401 باعث مرگ پسربچه شد

درختان بادام صد ساله. این میوه خشک اولین بار در حوالی زمان فتح به گرن کاناریا آمد و در شهرداری های سان بارتولومه د تیراجانا، تجدا، سن ماتئو و یک نقطه منزوی بادام سنگی امسال ۱۴۰۱ در بالا تکثیر شد.

در دره آگیته در حال حاضر حدود نیم میلیون اصله درخت بادام از جمله درختان بادام وحشی در فهرست‌های رسمی وجود دارد، در حالی که امسال 1500 تا 2000 اصله نهال جدید کاشته می‌شود.

برداشت بین آگوست و سپتامبر انجام می شود و درختان را با شاخه ای اکالیپتوس می کوبیم و تک تک بادام ها را از روی زمین می چینیم. سپس در همان روزی که جمع‌آوری می‌شوند پوست آن‌ها را جدا می‌کنند.

بیش از پنجاه نوع تخمین زده می شود که بین 50 تا 60 گونه مختلف بادام در گران کاناریا وجود دارد. در واقع، 80 نوع مختلف درخت در حال انجام تحقیقات برای تعیین دقیق تعداد گونه‌های درخت هستند.

مصرف بادام در سرتاسر جهان سالانه 5 درصد افزایش می‌یابد که منجر به افزایش سطح کشت و قیمت بالاتر می‌شود.

تلخ ها را نخورید تنها راه مطمئن شدن از تلخ بودن بادام این است که آن را امتحان کنید: فقط با نگاه کردن به آن نمی توان تشخیص داد، گرچه قبلاً مرسوم بود که سنگی را روی تنه آن می گذاشتند تا بدانیم اینطور بوده یا نه.

اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که یک تلخ را گاز بزنید، توصیه می کنیم فقط آن را بیرون بیاورید، زیرا حاوی اسیدی است که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

به حدی که در انجمن بادام گران کاناریا روی شناسایی این نوع بادام و جلوگیری از کشت آن کار می کنند و به جای آن بادام شیرین را جایگزین می کنند.