استفاده از پارچه تریکو کبریتی به جای حوله کودکان!

پارچه‌های تارتان پارچه‌هایی هستند که در آن رنگ‌های روشن و خالص مانند قرمز، آبی سرمه‌ای، سبز و زرد از نخ‌های خراطی یا ولگرد با بافت D 2/2 در طرح‌های چهارخانه پیچیده بافته می‌شوند.

به عنوان شال، دامن و روکش استفاده می شود.

پارچه لاستیکی پارچه تریکو کبریتی از نوع پارچه لباسی نازک، انعطاف‌پذیر و بادوام است که با نخ‌های پود بافته می‌شود.

همچنین به عنوان تاکسیدو، دامن و لباس استفاده می شود.

نوعی که در یونیفرم های نظامی سنگین استفاده می شود، دولایه با بافت پاناما در صورت و بافت ساده در پشت بافته می شود. در نخ از پشم گوسفند ریز مرینوس استفاده شده است.

پس از لمس سفید، توپ با رنگرزی رنگ می شود.

پشم بز ترمه در ارتفاع 5-3 هزار متری در کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ایران، عراق، افغانستان، روسیه، پاکستان، هند و نپال زندگی می کند. برای تولید ترمه که ماده اولیه مهم صنعت نساجی است، کشت می شود.

ترمه که از پرزهای بسیار ظریف تشکیل شده است با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسد.

این یک پارچه لباسی است که با بافت پارچه‌ای بافته شده است و از نخ‌های پشمی ریز در بافت استفاده می‌شود.

پارچه کبریتی

مخملی
پارچه های پرز: پارچه های پرز در پارچه های پرز مانند مخمل، پرز و فرش با نخ های تار مخصوص ایجاد می شوند. یک شمع شل یا حلقه تار روی یک تار پایه کشیده قرار می گیرد.

در طول فرآیند بافت، تار پرز روی تار اصلی می لغزد به طوری که حلقه های نخ های تار اضافی روی سطح پارچه باقی می ماند.

ساتن (ابریشم)
پارچه ساتن به عنوان ساتن ابریشم معروف است. از استات، نخ و نخ ابریشم بافته می شود. با نخ های 75-150 دنیر با بافت 5 و 8 ساتن بافته می شود.

اطلس نوعی پارچه است که به طور متراکم از ابریشم ظریف بافته می شود، به رنگ جامد، سخت و براق است و با مفتول های طلا و نقره گلدوزی می شود. این پارچه به دلیل لمس Atlas آن ارزش دارد.

این یک پارچه ابریشمی براق است که در بافت ساتن 8 تار به عنوان پارچه لباس بافته شده است. این نام از ریشه talise گرفته شده است که در ایتالیایی به معنای بی مو است.

اطلس در قرن چهاردهم از طریق اعراب از اندلس به اسپانیا و اروپا گسترش یافت. در قرن پانزدهم در ایتالیا و فرانسه بافته شد. سلجوقیان اطلس را با نام استانبول از بیزانس و عثمانی ها به نام اطلس فرانک از اروپا گرفتند.

در دوره‌هایی که مخمل ترجیح داده می‌شد، اطلس‌های مشک، شهر، دمشق و مرعش معروف شدند.

پارچه گودری فابریک تاک پارچه‌ای پشمی با لمس ظریف، براق، نرم و دنده‌های زاویه‌دار سخت است.

به صورت ساتن پنج تار یا ساتن پنج ضخیم تقویت شده از نخ های پشمی چرمی و متوسط ​​بافته می شود. پشت پارچه گاهی اوقات از بالا بردن ساخته می شود. در مانتوهای زنانه و مردانه استفاده می شود.

انگلیسی این اصطلاح از کلمه ونیزی گرفته شده است که به معنای (ونیزی) است که به محلی اشاره می کند که اولین بار پارچه بابونه اصلی به عنوان ابریشم در ونیز تولید شد.

کاساندرا
کاساندرا کوماس، ساخت انگلستان، یک سکانس کوهنوردی قابل توجه و پیچیده از Hydrangea است.

با یک پارچه بسیار مفید ترکیب شده و برای لمس دلپذیر بر روی کتانی چاپ شده و برای جلوگیری از سایش با پنبه ترکیب شده است.