اختراع ساعت گارمین فنیکس 6 که دیابت افراد مسن را تشخیص می دهد

مفهوم پیچیدگی یک مفهوم نسبی در رابطه با سازهای ساعت است. سیستم سه چرخ ساده ساعت های تعادلی برای ساعت سازان قرون وسطایی پیچیده به نظر می رسید، اما برای ساعت سازان متوسط ​​قرن هفدهم.

ساخت یک ساعت دقیق خوب با مبارزه دشوار بود، که برای مثال توسط ساعت ساز انگلیسی دانیل کوار در سال 1687 اختراع و ساخته شد.

ادامه مطلب
درایوهای ساعت: پشتیبانی می کند

دقت ساعت گارمین فنیکس 6 به عوامل زیادی بستگی دارد، از همه مهمتر – به میزان مقاومت های غیرفعال در مکانیسم انتقال و تغییرات آنها. یکی از منابع این مقاومت ها اصطکاک در یاتاقان ها است.

از زمان اختراع اولین ساعت مکانیکی، ساعت سازی به طور انحصاری از یاتاقان های کشویی استفاده می کند و آزمایش هایی با بلبرینگ های مینیاتوری، که اخیراً ظاهر شده اند، پراکنده* بوده است.

ادامه مطلب
مکانیسم های درایو ساعت: قاب ساعت

عنصر پشتیبان مکانیزم ساعت – قاب – در دو نوع اصلی یافت می شود: ستونی و کنسولی. قاب استوانه ای با صفحات افقی عرضی نمونه ای از ساعت های دیواری آهنی قرن 17 و 18 است. ساعت های چوبی «جنگل سیاه» یا یونجه انگلیسی متعلق به همین دوره است.

چرخ دنده های ساعت های مکانیکی همیشه وظیفه دوگانه تامین انرژی نوسانگر و شمارش ارتعاشات آن را بر عهده داشته اند. بسیاری از گزینه‌های طراحی حفظ شده‌اند – از یک سیستم سه چرخ ساده با شفت‌ها در یک صفحه (برای متعادل کردن ساعت‌ها) و یک آرایش معمولی و یک سیستم با دست دوم مرکزی تا مکانیسم‌های پیچیده که تاریخ و سایر داده‌های تقویم و نجومی را نشان می‌دهد.

مکانیسم های درایو ساعت: مکانیسم های سیم پیچ و انتقال ساعت

ساعت های فنری تک عقربه قرن 16 و 17. ابتدا با یک کلید از جلو از طریق یک سوراخ در صفحه پیچ می شود و بعداً مربع پیچ در پیچ میل درام فنر به سمت پشت آورده می شود. در برخی موارد، به عنوان مثال، در برخی از ساعت های Breguet، چهار وجهی در محور میل عقربه ساعت قرار دارد.

مکانیسم های درایو ساعت: ساعت های فنری

درایو فنری که در قرن 15 و 16 در ساعت سازی شروع به استفاده کرد، راه را برای استفاده همه جانبه از ساعت های مکانیکی هموار کرد. این نوع درایو هنوز در ساعت های انبوه رواج دارد، اما اخیراً به تدریج با منابع انرژی دیگر در ساعت های برقی و الکترونیکی جایگزین شده است.

ساعت با بار: ویژگی های مکانیزم درایو

از درایو با بار، اصل اصلی ساعت چرخ ایجاد شد. این اصل علاوه بر سادگی و قابلیت اطمینان غیرقابل انکار دارای مزیتی نیز بود که درایو فنری قبلی برای مدت طولانی از آن برخوردار نبود، یعنی تغییر ناپذیری (ثبات) نیروی محرکه.

تعیین زمان با موقعیت ستارگان

اخترشناسان باستانی از قبل دانش زیادی در زمینه حرکت ستارگان داشتند و توانستند با استفاده از ابزارهای نجومی خاص که در آن زمان به آن‌ها ساعت‌های جنینی می‌گفتند، زمان را اندازه‌گیری کنند. یکی از قدیمی ترین ابزار برای مشاهده حرکت ستارگان اسطرلاب بود که اولین بار توسط ستاره شناس و ریاضیدان یونانی بطلمیوس توصیف شد.