آشنایی با صنعت چرم

دباغی چرم قرن هاست که وجود داشته است. این یکی از قدیمی ترین صنایع در تمدن بشری است. هندی ها، مصری ها، یونانی ها، چینی ها و بین النهرینی ها قرن ها قبل از صنعتی شدن چندین فرآیند دباغی متفاوت را توسعه داده بودند. از چرم برای ساخت لباس های پیچیده مانند کفش، دستکش و زره استفاده می شد. همچنین از آن برای ساخت سطل، بطری و حتی سلاح استفاده می شد. انقلاب صنعتی انواع پیشرفت های تکنولوژیکی جدید را به ارمغان آورد که فرآیند ساخت چرم را بسیار کارآمد، سازگار با محیط زیست و بهداشتی کرد.

صنعت چرم در ایالات متحده به دوران استعمار باز می گردد. در طول قرن 18 با جمعیت افزایش یافت. تا سال 1750، بیش از 1000 کارخانه چرم سازی در کشور وجود داشت. این تعداد تا سال 1840 به بیش از 8000 افزایش یافت! در آن زمان، فعالیت اولیه چرم مشهد، کفشداری بود. در سال 1850، بیش از 11000 مؤسسه تولید کفش در ایالات متحده مشغول به کار بودند.

صنعت چرم ایالات متحده

شرکت های پوست و پوست ایالات متحده که شامل تولیدکنندگان، پردازشگرها، دلالان و فروشندگان می شود، بیش از 90 درصد از کل موجودی چرم را صادر می کنند. ایالات متحده یکی از تامین کنندگان برتر مواد خام در صنعت تولید چرم در جهان است. ارزش صادرات صنعت سالانه نزدیک به 3 میلیارد دلار است.

در سال 2016، صنعت چرم، پوست و چرم بیش از 2 میلیارد دلار پوست گاو، پوست خوک و محصولات چرمی نیمه فرآوری شده صادر کرد.

بازار جهانی کالاهای چرمی

بر اساس گزارش بازار جهانی کالاهای چرمی مثل صندل چرم مردانه 2017-2021، که توسط تحلیلگران Technavio انجام شده است، انتظار می رود بازار جهانی چرم با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) تقریباً 5 درصد از سال 2017-2021 رشد کند.
در سال 2017، ارزش کل بازار 217.49 میلیارد دلار بود. پیش بینی می شود تا سال 2021 به 271.21 میلیارد دلار برسد.
انتظار می‌رود این بخش در طول دوره پیش‌بینی رشد فزاینده‌ای بیش از 53.72 میلیارد دلار را نشان دهد.
ارزش زیربخش بازار جهانی کفش در سال 2016 126.99 میلیارد دلار بود.
در سال 2016، قاره آمریکا با 83.67 میلیون دلار بیشترین درآمد از چرم را به ثبت رساند.
اندازه بازار جهانی کالاهای چرمی در سال 2018 95.4 میلیارد دلار بود. انتظار می‌رود تا سال 2022 با CAGR 4.36 درصد در دوره پیش‌بینی شده به 128.61 میلیارد دلار برسد.
از سوی دیگر، گزارش اخیر بازار توسط Technavio ادعا می کند که بازار جهانی چرم تا سال 2022 تقریباً 289 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

بازار جهانی کالاهای چرمی

چرم ايران

کیفیت چرم

کیفیت چرم بسیار متفاوت است. شما به احتمال زیاد برچسب های مختلفی را روی اجناس چرمی دیده اید، مانند دانه اصلی یا اصل. اینها به سادگی انواع مختلفی از چرم ها را بر اساس کیفیت آنها تشکیل می دهند.

آنها چیزی جز انواع مختلف چرم بر اساس کیفیت آنها نیستند. دانستن اینکه از کجا چرم بخرید کافی نیست، باید یاد بگیرید که بین انواع مختلف چرم تمایز قائل شوید. باید بدانید که چرا برخی از مواد بیشتر از سایرین دوام می‌آورند و چرا یک کیف چرمی خاص هزاران قیمت دارد، در حالی که برخی دیگر کسری از این قیمت قیمت دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.